Hoopers is een hondensport die vanuit Amerika aan is komen waaien. Het is een sport die in eerste instantie ontwikkeld is voor jonge honden en oudere honden omdat het veel minder belastend is dan bijvoorbeeld behendigheid. Echter is het tegenwoordig een hele hippe sport die helemaal in opkomst is in Nederland.

Wat is hoopers

Hoopers is een sport waarbij de hond op afstand wordt aangestuurd door de eigenaar en zo een heel parcours leert lopen. Hoopers is daarom ook een sport waarin de hond mentaal wordt uitgedaagd. Door de vele mogelijkheden van de parcoursen is er veel uitdaging in te brengen. Een hooperparcours bestaat uit hoops, tonnen, gates en tunnels.

Voor wie geschikt

Hoopers is prima geschikt voor alle soorten leeftijden. Door de minimale fysieke belasting kunnen ook jonge honden, senioren en honden met lichamelijke problemen meedoen aan deze hondensport. Bij ons geldt als regel dat de hond minimaal een pubercursus afgerond moet hebben, en los van de lijn kan werken. Ook is het belangrijk dat de hond dusdanig sociaal is naar andere honden dat hij kan meedraaien in de groep.

Meld je aan om een cursus hoopers te volgen met je hond!

Alle leeftijden

Kleine groepjes van maximaal 4 deelnemers

Totaal prijs, vooraf betalen.

Pubercursus

4 – 12 maand(en)
Datum en locatie op afspraak
115,- incl clicker

Je pup is ouder aan het worden, en dan komt de puberteit eraan. Het lijkt ineens of hij alle commando’s is vergeten. Bij MyDogs Hondenschool leer je hoe je hiermee om moet gaan.

Vanaf 6 maand(en)

Wanneer je hond de puberteit goed is doorgekomen zal deze zich verder ontwikkelen naar een volwassen hond. Wanneer de hond echt volwassen zal zijn, verschilt per ras.
In deze cursus gaan we de oefeningen uit de pubercursus uitbreiden, en komen er nieuwe oefeningen aan bod!

Funcursus

Deze cursus bestaat uit 8 leuke praktijklessen. De lessen duren 45 minuten.