Je pup is ouder aan het worden, en dan komt de puberteit eraan. Het lijkt ineens of hij alle commando’s is vergeten. Bij MyDogs Hondenschool leer je hoe je hiermee om moet gaan.

Puberteit

Plots lijkt het alsof je pup veranderd is in een hele andere hond. Hij wordt ineens veel groter, gaat vaker bij je vandaan en het lijkt ineens of hij alle geleerde commando’s weer is vergeten.
Geen paniek, dit hoort allemaal bij de puberteit! Bij MyDogs Hondenschool leer je in de pubercursus hoe je hiermee omgaat, maar ook leren we de honden omgaan met hun nieuwe puberlijf. Want die lange poten, dat is best lastig om mee om te gaan!

Individuele aandacht

De groep zal bestaan uit minimaal 4 en maximaal 6 cursisten. Een kleine groep dus waardoor er voldoende aandacht is voor iedereen!
De pubers in deze groepen zullen allemaal tussen de 4 maanden en 12 maanden oud zijn.

Positief en ontspannen trainen

Wij trainen op een positieve wijze. Dat betekent dat we goed gedrag belonen, maar we leren de honden wel grenzen aan. De laatste les zal een ‘puber examen’ zijn. Voor dit examen slaag je altijd! Wel word je in dit examen voorbereid op de examens in de gevorderden groepen.

Indoorlocatie

Onze leslocatie ligt vlakbij afslag Nulde aan de A28. Goed bereikbaar voor hondeneigenaren uit Harderwijk, Ermelo, Putten, Nijkerk of Zeewolde. En dankzij de indoorlocatie kunnen we ook gewoon doortrainen met hondenweer.

Dit gaan we doen bij de pubercursus

Deze cursus start met 1 theorieles, hierin bespreken we de meest voorkomende problemen als het gaat om je puberhond. Daarna volgen er 7 leuke praktijklessen waarin de honden nieuwe commando’s aanleren. De lessen duren 45 minuten.

We gaan aan de slag met:

• Lichaamsbesef
  • Netjes meelopen aan de lijn
  • Zelfbeheersing
  • Wachten
  • Werken met een clicker
  • Blijven

Meld je aan om je puber te trainen & leren begrijpen!

4 - 12 maanden

8 wekelijkse groepslessen Kleine groepjes 4 tot 6 deelnemers, start bij voldoende aanmeldingen

Totaal prijs, vooraf betalen.

Vanaf 6 maanden

Wanneer je hond de puberteit goed is doorgekomen zal deze zich verder ontwikkelen naar een volwassen hond. Wanneer de hond echt volwassen zal zijn, verschilt per ras.
In deze cursus gaan we de oefeningen uit de pubercursus uitbreiden, en komen er nieuwe oefeningen aan bod!

In deze cursus bouwen we de oefeningen nog verder uit dan in gevorderdencursus 1. Daarnaast zullen we vaker los van de riem gaan werken. De oefeningen zullen steeds moeilijker en uitdagender worden. Plezier staat voorop, zodat ook jullie band zal blijven versterken.

De gevorderdencursus 3 is de meest uitdagende cursus bij MyDogs Hondenschool. Naast dat de oefeningen uit voorgaande cursussen worden uitgebreid, zullen er ook nieuwe commando’s tussen zitten. Een uitdaging voor jullie beiden dus! Tijdens deze lessen zal er voornamelijk los van de lijn gewerkt worden.